באושר ובעושר: התנהלות כלכלית נבונה

כלה, תתחדשי! בבית אותו את מקימה, בניין עדי עד בעז"ה, יש כל כך הרבה חדש: החל מזוגיות שנבנית מהיסוד, ועד לתכולת הארונות שמלאים בכל טוב חדש ורענן. ובין כל החדש הזה, יש עוד תחום חדש שהוא חלק בלתי נפרד מחיי נישואין: ניהול התקציב המשפחתי.

בין אם את כבר עובדת ומנהלת חשבון בנק ובין אם הרגע יצאת מתחת לסינר המגונן והמממן של ההורים, עכשיו – לקראת התנהלות כלכלית כזוג – זה הזמן להשקיע מחשבה ולרכוש תובנות וכלים כדי לבסס את החיים בדרך הנכונה, גם מבחינה פיננסית.

באדיבות ארגון 'פעמונים', מוגשים לך כמה עקרונות יסוד וטיפים מעשיים.

להרחבה, מומלץ להוריד את המדריך המצורף בסוף הכתבה.

חמישה טיפים לצרכנות נבונה:

  • לא צריכים – לא צורכים!

כאשר אתם מתלבטים לגבי כדאיות הרכישה זכרו שאת מה שאתם צריכים לקנות הגדרתם כבר מראש, במרבית המקרים, לפני שיצאתם מהבית. אל תתפתו לקנות מוצר שלא תכננתם לקנות..

  • השוו מחירים

לפני שאתם יוצאים לקניות עשו סקר שוק: בדקו בחנויות שונות, באתרי האינטרנט של חנויות או נותני השירות ובאתרים להשוואת מחירים. קנו במקום המשתלם ביותר עבורכם.

  • אותיות קטנות – מלכודות גדולות

מבצע מפתה? קראו את האותיות הקטנות. יכול להיות שתגלו שלא כדאי לבצע את הרכישה. הכירו את פרטי העסקה. הבינו עד הסוף על מה חתמתם וודאו שלא התחייבתם לרכישה נוספת/אחרת ממה שרציתם.

  • התחרטתם?

התנאים לביטול העסקה הם חלק ממנה. כללו אותם בשיקולי כדאיות הרכישה.

  • בדקו את החשבון

לפני שאתם יוצאים מהחנות בדקו שחויבתם רק על מה שרכשתם, שהמחיר בחשבונית תואם את המחיר שעל המוצר וסכום ההורדה בכרטיס האשראי ובחשבון הבנק זהה לסכום הרכישה.

ויש עוד כל כך הרבה לדעת! על קניית מזון, טיפים להתנהלות בסופרמרקט, קניית חדש או יד שניה, חשמל, מים, רכב אירועים ובילויים… ועוד לא הזכרנו את הבנק, אשראי והלוואות, חיסכון ביטוחים ופנסיה. חשוב לך ללמוד ולהתחיל ברגל ימין? הורידי את הטיפים להתנהלות כלכלית נכונה – שהוכנו על ידי הצוותים המקצועיים של ארגון פעמונים.

מאמרים באותו נושא