ספר השידוכים של חב"ד – המאגר המשודרג

חדש בעולם השידוכים החב"די: המאגר הווירטואלי 'ספר השידוכים של חב"ד' עבר מהפכה, והתקדם לתשתית טכנולוגית חדשה, מבית "ChabadMatch" – האתר האמריקאי הוותיק והמוצלח לשידוכים חב"דיים, בניהולו של ר' משה רייכמן.

באתר הפעיל באנגלית, המיועד לבני חו"ל, קיימים אלפי פרופילים פעילים של בני ובנות אנ"ש מרחבי העולם, לצד כמאה וחמישים שדכניות פעילות, ובאמצעותו יצאו אל הפועל בסייעתא דשמיא יותר מ-300 שידוכים.

כעת, לאחר השקעה מאומצת של פרויקט 'לחיים ולברכה' מבית ארגון 'עדי עד', ההצלחה מגיעה לארץ הקודש, בהקמת מערך בעברית, המותאם לקהילת חב"ד בישראל וכולל ממשק משותף לאתר באנגלית.

'ספר השידוכים של חב"ד' יצא לדרך לפני יותר משנה כמאגר וירטואלי ייעודי לשידוכי הבוגרים בקהילת חב"ד בארץ הקודש. ההיענות הייתה רבה ולמאגר הצטרפו משודכים/ות לעתיד, אך מנהלות פרויקט 'לחיים ולברכה' לא הסתפקו בקיים, והשקיעו רבות על מנת למנף ולשכלל את המאגר. השאיפה הייתה להגיע לרמה הגבוהה ביותר ולהציע אפשרויות חיפוש חכמות, יעילות וידידותיות למשתמש, שהושקו עם המאגר החדש והמשוכלל, שנושא בשורה של מהפכה.

המאגר הינו פלטפורמה ייעודית וחכמה, המיועדת הן לשדכנים והן למשודכים לעתיד או להוריהם. המועמדים לשידוך נרשמים למאגר הנתונים באמצעות מילוי שאלון מפורט. לחלופין, גם הורים יכולים לרשום את בנם/בתם. בכל רישום ניתן לבחור למי להפנות הצעות מתאימות – למועמד/ת לשידוך, להורה או לאיש קשר אחר. כמו כן, בעת מילוי השאלון, ניתן לבחור אלו פרטי מידע יוצגו באופן גלוי לכל המחפשים באתר, ואלו חלקים מהפרופיל יהיו נגישים לשדכנים שאושרו בלבד. בנוסף, יכולים הרשומים באתר לערוך חיפוש בנתונים ולמצוא מידע על מועמדים אחרים, ללא שמות, תמונות ופרטים ליצירת קשר. המידע המוצג יכלול את פרטי השדכן/ית העובד/ת עם המועמד הפוטנציאלי, על מנת לפנות אליו/ה לקבלת מידע נוסף.

בכדי להתקבל כשדכנים מוכרים באתר, מגישים השדכנים בקשה, ועוברים תהליך אישור על ידי ועדת 'לחיים ולברכה'. גם ראשי קהילות המעוניינים לסייע לבני קהילתם בשידוכים יוכלו להיעזר במאגר. המידע המאוחסן במסד הנתונים נשמר בסודיות, השמות והתמונות נגישים לשדכנים שאושרו בלבד.

"המאגר יחולל בעז"ה מהפכה בעולם השידוכים החב"די", אומרת הגב' ברכה טברדוביץ', יו"ר ארגון 'עדי עד'. "זו בשורה של ממש למשודכים לעתיד, להורים, ולשדכנים. מדובר בפלטפורמה ייעודית וחכמה ששומרת על פרטיות המידע ומאפשרת לחפש לפי קריטריונים נבחרים. לשדכנים מהווה המאגר כלי עזר יעיל ומתקדם. למשודכים לעתיד/ לבני משפחתם, תוצאות החיפוש הרלוונטיות מוצגות באופן מכובד, ללא שמות ותמונות, אלא עם הפנייה לשדכן המטפל, לקידום ההצעה. המאגר הוא בית לכל ההצעות ולכל השמות, קורת גג ייחודית שמעניקה תנופה חדשה למלאכת השידוכים ולמציאת התאמות. מצד אחד, יש כאן ניצול הקדמה הטכנולוגית והרשת המקוונת, באופן נגיש וידידותי,  ומאידך, השימוש חסידי ומחוב"ד, ולא טכני בלבד, כי על המלאכה מנצח צוות אנושי, מסור ומקצועי של 'לחיים ולברכה'".

את המאגר החדיש מלווה ברכת בית דין רבני חב"ד, שעודד ותמך ביוזמה החשובה ולרגל הפתיחה, הכריז ארגון 'עדי עד' על מבצע היכרות מיוחד: בתקופת הפעילות הראשונה ייערך הרישום במחיר סמלי, ובנוסף כל הנרשמים עד לתאריך י"א בניסן ישתתפו בהגרלה על הדרכת חתנים/כלות ללא תשלום, וכן על סל נדוניה לחתן ולכלה במסלול המשודרג של ארגון 'עדי עד'.
"בשלב זה, המאגר מיועד למשודכים/ות הבוגרים/ות בקהל אנ"ש", מוסיפה גב' טברדוביץ', "אך בעתיד, החזון הוא להנגיש את המאגר לכל משודכי ומשודכות חב"ד, צעירים ובוגרים כאחד".

בהנהלת פרויקט 'לחיים ולברכה' קוראים לכל בני ובנות אנ"ש הבוגרים להצטרף למאגר המשוכלל, ולא להישאר מאחור, ומזמינים את כל שדכניות אנ"ש להירשם למאגר ולהיעזר בו, למינוף עבודתן. ברוח ימים אלה של "ונהפוך הוא", מסכמים בארגון את מגמת המהפכה – "להרבות שמחות, שנזכה בעז"ה ל"אורה ושמחה וששון ויקר", והשמחות הפרטיות יחישו ויזרזו את שמחת הגאולה השלמה".

מאמרים באותו נושא