פגישות בסקייפ – כתבה מרתקת

שידוכים חדשים
השדכנית רחל סמולר מספרת: "החתן פנה אלי לפני כשנתיים דרך חב"ד. השליחה רבקה פריידמן ואני עשינו סיעור מוחות על בנות בעל תשובה מהקהילה שלה איתי. זה השידוך השני שיצרנו יחד. דוגמא נהדרת לאיך שלוחים יכולים לעזור לרווקים החדשים שלהם ולנווט את תהליך השידוך! "
זמן קצר לאחר שרשמה הבחורה את הפרופיל שלה, זיהתה שדכנית ע"י חיתוכים והתאמות, שבחור מסוים שנרשם ג"כ באתר יכול להתאים לה, וב"ה שהפגישות הובילו לשבור צלחת ולהקים עוד בית בישראל.
השדכנית לאה פרל מספרת: "קיבלתי הצעה לבחור שנראתה מעניינת. העברתי אותו לטובי לידר בבקשה לנהל את הרעיון על ידם, והם לא התעניינו. טובי התבוננה ברעיון והיה לה רעיון אחר שברוך השם עבד! "
השדכן שנדל בלסברג מספר: "הכרתי את החתן לפני כמה שנים כשהוא נרשם ChabadMatch. מדי פעם הייתי שולח לו הצעות. לפני כחמישה חודשים החלטתי להזמין אותו ליום טוב ולשבת. זמן קצר לאחר מכן גם דיברנו באופן אישי, זה סייע להעלאתו להצעה שבאמת הייתה רלונטית. הקשר התחיל עם הפרופיל של בחור באתר, המאגר הוא כלי כה קריטי. מכיוון שאנחנו רואים כל כך הרבה שמות באתר, זה חיוני להתחבר באופן אישי עם הסינגל. אני מעדיף לפנות אל WhatsApp, שלדעתי הוא אישי יותר מאשר אימייל. הזמנת שבת בדרך כלל מוערכת במיוחד אם הם יכולים להביא חברים. לעיתים קרובות זה מוביל לראיון שמביא לתוצאות טובות יותר, ב- הצעות יעד. "

טיפים לפגישה ראשונה בסקייפ מוצלח:

איך לעשות רושם ראשוני טוב בצ'אט וידאו – מאת אליזה בן שלום

מצאת מישהו שנשמע מדהים על הנייר … אלא שהיא נמצאת בשתי מדינות? כשאתה מנסה לצאת למרחקים ארוכים, זה אידיאלי לפעמים להיפגש בווידיאו לפני שמישהו ישקיע זמן וכסף בגלישה לפגישה. אבל איך אתה יכול להגדיר את מצב הרוח הנכון למפגש ראשון מוצלח כשאתה נפגש עם משהו לא אישי כמו סקייפ?

להלן מספר טיפים טכניים להצלחה:

להתלבש לפגישה ראשונה. שמעתי שאנשים לפעמים נפגשים כשהם לבושים מהמותניים ומעלה. אמנם זה אולי נראה כמו רעיון נהדר (ונוח), אבל זה לא באמת. למה? מעשית, אולי תרצו לקום! אבל בעיקר, כשאתה מתלבש אתה מרגיש טוב יותר עם עצמך. האני הטוב ביותר שלך עשוי לזרוח אם אתה נראה הכי טוב שלך.

וודא שאתה בחדר שקט. זה נראה כאילו זה יהיה ברור, אבל זה לא! שמעתי סיפורים על פגישות בסקייפ שהתרחשו בזמן שאנשים טיילו, או ישבו במשרד עמוס, בבית קפה או במרחב משותף אחר. זה כל כך מסיח דעת שיש רעשי רקע וויזואליות בזמן שאתה מנסה לפגוש מישהו. כשאתה יוצא עם שיחות וידאו למרחקים ארוכים, חובה שיהיה לך מרחב שהוא סטטי ויזואלי וחף מרעשי רקע. כמובן שכאשר היכרויות באופן אישי הסחות דעת אינן תקינות. אבל לגבי פגישות בוידאו זה לא עובד טוב. מצא מקום שקט, רצוי בביתך. (ולא כשאתה יושב על המיטה שלך – ראה את הטיפ הבא!) מצא שולחן, או שולחן וכיסא, עם רקע נעים ונקי.

הראו את הזוויות הטובות שלכם. קיבלתי שיחת מעקב מפגישה בסקייפ של לקוח. היא כובתה מכיוון שהאייפד של הבחור הונח על השולחן וזווית המצלמה העניקה לה נוף יפה אל אפו ועל סנטרו (כפול לכאורה). אוי! תזכורת: יש מצלמה במכשיר שלך ברמה בעיניים. וכשאתה מוצא את הזווית המחמיאה הזו, אל תחזיק את המכשיר שלך שיוביל לשיחה רעועה מאוד. בהחלט לא ללכת ולדבר. מצא מושב נוח וקבע את זווית המצלמה בדיוק כמו שצריך.

האם אתה יכול לשמוע אותי עכשיו? לפעמים חיבור וידאו ישהה. הנה הטריק: שימו את סקייפ על אילם והשתמשו בו רק לווידאו. ואז השתמש בטלפון הנייד שלך (ובאוזניות כדי שלא תצטרך להחזיק את הטלפון לאוזן שלך) כדי לקבל חיבור שמע ברור. בדרך זו, גם אם הסרטון קופא, לא תתאבק לשמוע כל מילה אחרת. אין דבר יותר מתסכל מלשמוע רק חלק ממשפט ולבקש ממישהו לחזור על כך שלוש פעמים, או להעמיד פנים כאילו שמעת אותם כשאין באמת מושג מה הם אמרו. השתמש בווידאו ובמקור שמע אחר לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

הביטו במצלמה וזכרו לחייך. למרות שתרצה להסתכל על האדם האחר על המסך כל הזמן, זכור שכדי שהעיניים שלך יראו כאילו אתה מסתכל בנפגש שלך, עליך להסתכל לפעמים על המצלמה. יתכן שיידרש קצת להתרגל. אם זה גורם לך לאי נוחות, התאמני עם חברה לפני השיחה שלך ושזו לא הפעם הראשונה שאת עושה את זה. ואז תוך כדי איזון בין וידאו, אודיו ואיפה לחפש, זכור לחייך! לעתים קרובות קורה המון, אבל חיוך פשוט יעזור לך להירגע, ויכול לגרום לאדם האחר להרגיש טוב כשהוא מסתכל עליך.

תאורת מצב רוח? לא! באופן אישי, תאורה עמומה יכולה להגדיר את מצב הרוח. בסקייפ זה הופך את התמונה לפיקסלטית וקשה יותר לראות את האדם בצד השני של המסך. מצד שני, אל תבריקו מנורה ישירות בפניכם, מכיוון שזה ישטוף אתכם. וודאו כי לחדר בו אתם נמצאים תאורה מספקת ליד הפנים שלכם מבלי להאיר עליכם ישירות. אנו רוצים שתזרחו, אך לא בגלל התאורה.

שמור על ציפיות נמוכות. אל תצפה לאהבה ממבט ראשון. אין דבר שיכול להחליף ישיבה עם מישהו באופן אישי. אתה יכול לקבל תחושה של מישהו מעל סקייפ, אבל זה לא ייצוג מדויק או מלא. הרגשה נייטרלית לאחר פגישת סקייפ היא דבר רגיל. אתה יכול להיפגש שוב באמצעות סקייפ (אם זה באמת למרחקים ארוכים) או אם אתה נמצא במרחק נסיעה, שקול פגישה אישי כדי לראות אם הדברים משתפרים כשאתה פנים אל פנים. כמו כן, זכרו שגם פגישות ראשונות יכולים להפציץ, ובכל זאת חלק מהזוגות האלה נשואים! היה נדיב עם שיקול דעתך ונסה שוב אם אתה מרגיש נייטרלי.

מי ייתן שמפגשי הווידיאו שלך יובילו לפגישות אישיות מוצלחות אשר יביאו לקשר מאושר לטווח הארוך!

מאמרים באותו נושא