לקראת שידוכי הילדים: אמ"ת אחת, 3 טיפים

הזמן טס, והינה את, אימא צעירה, כבר מתקרבת לשלב השידוך של הבן או הבת הבכור/ה.

ההתרגשות מטפסת, ועימה החששות… הגב' ברכה טברדוביץ', יו"ר ארגון עדי עד – לחיים ולברכה, מעניקה שלושה טיפים לתקופה המיוחדת אליה את נכנסת:

שלושת הטיפים מקופלים ב'אמת' אחת. אמ"ת = אמונה, מתנה, תפילה.

  • אמונה

גם אם את לחוצה – אל תלחיצי את הבת, או יותר נכון – השתדלי לא להיות לחוצה בעצמך, כדי לא להלחיץ את הבת או הבן. גם אם חיכיתן לבחור, שהגיע במיוחד מהרבי, המשפחות משני הצדדים הסכימו, הפגישה יצאה לדרך ולא הלך – אל תילחצי ואל תלחיצי. אם הצד השני לא רוצה – אולי כך טוב יותר, ההתלבטות נחסכה מכם. אם בתך, או בנך, לא רוצה – אפשר לשאול ולנסות, אך כשהתשובה נשארת שלילית, חבל להשקיע אנרגיות מיותרות. זכרי – "ארבעים יום קודם יצירת הולד בת קול יוצאת ואומרת בת פלוני לפלוני". אמונה – הכול משמיים! השידוך כבר נקבע מזמן… והמתאים ביותר עוד יגיע.

  • מתנה

לעיתים מתבלבלים וחושבים שמתנת השידוך היא עבורנו, ההורים… כך ניתן לראות אימהות שלא עורכות תיאום ציפיות עם הבת או הבן, ומחפשות משודך/ת שמתאים להורים אך כלל לא מתאים לבן או לבת.

בל נשכח שהמתנה העיקרית של השידוך היא עבור החתן והכלה. זהו הרמז בפסוק "חתניו לוקחי בנותיו" האם האדם מחפש את 'חתניו' – חתן שיתאים לשאיפות שלו, לכבוד שלו וכדו', או 'לוקחי בנותיו' – חתן שיתאים לבתו…

גם ההורים יזכו בעז"ה לשמוח במתנת השידוך, אך לפני הכול – המתנה מיועדת וצריכה להתאים למשתדכים.

  • תפילה

לא לשכוח להרבות בתפילה לסייעתא דשמיא. פשוט לשאת תפילה ולבקש – ה', עזור לנו למצוא את השידוך המתאים בשמחה ובטוב לבב.

אתר "עדי עד – לחיים ולברכה" כאן בשבילך, עם טיפים, רעיונות ותכנים לכלה של היום ולכלה של מחר. נאחל לך שתזכי להשיא את בנך/בתך מתוך שמחה וטוב לבב, ושנזכה כולנו במהרה לחתונת כנסת ישראל והקב"ה, בהתגלות משיח תיכף ומייד ממש!

מאמרים באותו נושא