מפגש שישי בקורס שדכניות: שאלות רב וכלים להבנת נפש האדם

המפגש השישי בקורס "רזי השדכנות" היה גדוש בתוכן מאלף ומרתק במיוחד. במפגש זה הועברו שתי הרצאות.

הרצאה ראשונה: איסורי חיתון ושאלות רב

הרצאה זו הועברה על ידי השליח הרב יוחנן גורארי'ה, רבה הראשי של חולון. הרב גורארי'ה הסביר מהם הדינים השונים באיסורי חיתון, ובנושאים נוספים: דמי שדכנות, הפרש גילאים בין משודכים, העברת מידע בין שדכניות, התנגדות ההורים לשידוך ועוד. בנוסף עסקה ההרצאה בתפקיד הרב ובדרכי הבירור הסלולות בפניו כדי להגיע למידע הקריטי אודות הרקע והמצב המשפחתי של המועמדים לנישואים. מתוך דברי הרב ומתוך השאלות השונות שהוצגו, ניתנו הדגשים חשובים לשדכניות על בחינת וזיהוי מקרים שונים, על הצורך החיוני לשאול את השאלות הנכונות ובמקרים רבים – להפנות את השאלה לרב מורה הוראה. כאשר השדכניות העלו את הצורך התכוף בליווי ובהכוונה של רב, נענה הרב גורארי'ה והביע נכונות לסייע בכל שאלה שמתעוררת, לגבי כשרות הנישואין, זיהוי בעיות ועוד. על כך נתונה לו התודה והברכה.

הרצאה שנייה: הבנת נפש האדם והתאמה על פי ארבעה היסודות – אש, רוח, מים, עפר

הרצאה זו הועברה על ידי הרב שטערנברג מניו יורק. במשאו המרתק, שלווה במצגת ממחישה, הסביר הרב שטערנברג על ארבעה טיפוסי האישיות הנגזרים מארבעה היסודות ועל התכונות, המניעים, הצרכים, התפיסות ודרכי התקשורת הייחודיים לכל אחד מהם. לאחר הבנת סוגי האישיות השונים, דובר על השילוב וההתאמה הזוגית בין הטיפוסים השונים. אילו שילובים יתאימו וישלימו זה את זה באופן טבעי, אילו שילובים יביאו לאתגרים בחיי הנישואין ואילו מהם עלולים ליצור מורכבות של ממש. בנוסף, הציג הרב את הדרך להתמודד גם בשילובים המאתגרים ולהגיע יחד למכנה משותף שיאפשר הרמוניה ושלום בית.

הדוגמאות המעשיות והמאפיינים המפורטים של כל טיפוס אישיות, שרטטו תמונה בהירה והעניקו לשדכניות כלים להבנת נפש האדם ולזיהוי מאפייני אישיות בולטים אצל המשודכים לעתיד. אפשרויות ההתאמה וההשלכות של כל שילוב הוסברו בטוב טעם וסללו כיווני חשיבה להתאמת שידוכים באופן מיטבי ומקצועי.

טעימה מעשית: לכל טיפוס אישיות יש 'שפה' משלו, וכל אחד מעבד וקולט את המילים והמעשים המופנים אליו על פי המבנה הפנימי שלו ותפיסות עולמו. מחוות של רצון טוב ודאגה עלולות להתפרש אצל השני כחוסר אמון או כחוסר כבוד, ולחבל במערכת היחסים. חשוב להכיר בכך כדי לזהות, לפתור ולמנוע בעיות, ולהגיע לתקשורת מיטבית.

 

מאמרים באותו נושא