חלום, שמלה וכלה – המדריך לבחירת שמלת כלה

"מה החלום שלך?" כך מתחילה יפעת הלל, בעלת סלון כלות מקרית מלאכי, את השיחה עם כל כלה שמגיעה לסלון. כי שמלת כלה היא הרבה מעבר לשמלה… היא חלום שאוצר בתוכו אינסוף ציפיות, רגשות ותקוות.

תחרה או אבני קריסטל, מעוטר או חלק, נפוח או נופל בקו נקי –  לפני שאת, הכלה, יוצאת לחפש את 'החלום', קחי לך כמה תובנות וטיפים מקצועיים מיפעת, המומחית שמאחוריה כשלושה עשורים של עיצוב שמלות כלה.

בסלון הכלות של יפעת עברו במשך השנים מאות ואלפי שמלות, ואין שמלה זהה לחברתה… "בחירת השמלה מאוד תלויה באופי של הכלה ובייחודיות שלה. זה כל כך משתנה, ולכן נדיר שכלה לוקחת שמלה מוכנה כמות שהיא. לרוב יהיו שינויים, מעבר להתאמה למידות הגוף גם נשנה את העיצוב, נוסיף, נוריד ונחדש בהתאם לכלה ולטעמה האישי".

אחרי עשר דקות-רבע שעה של שיחה קצרה עם הכלה, יפעת מזהה את הכיוון, יודעת לקלוע לסגנון המתאים, ומציעה מספר שמלות מתוך למעלה מ-120 השמלות שבסלון. "הכלות הן עם מיוחד" מחייכת יפעת, "הן לחוצות, מבולבלות, מוצפות בסידורים מעשיים וברגשות חדשים. לכן הדבר הכי חשוב בעיניי הוא היחס לכלה. לא משנה כמה כלות עברו אצלי – אני מתרגשת עם כל כלה מחדש, וחשוב לי לתת לה תחושה כאילו היא הכלה הראשונה שעוברת אצלי. חשוב שבחירת השמלה תהיה חוויה, בלי לחץ, רק בנחת ובנעימות".

מחירי השמלות משתנים. לעומת המחיר הגבוה יותר של השמלות החדשות בהן מתחדש הסלון לאורך השנה, ניתן לשלם על שמלות שכבר נלבשו מחיר ממוצע של כ-4000 ₪. במיוחד לעידן הקורונה מציעה יפעת גם שמלות ב-2000 ₪ מתוך מלאי של שמלות ותיקות יותר. "לא מדובר בשמלות ישנות ממש" מבהירה יפעת "את הישנות אני תורמת חינם לגמ"חים. כל השמלות שבסלון נמצאות כאן לכל היותר שלוש שנים, התחלופה גבוהה ומתחדשת כל העת".

רגע לפני התכל'ס והטיפים, אי אפשר לא לשתף בסיפור מרגש במיוחד מפיה של יפעת:

"לפני כשלוש שנים קיבלתי בקשה לקראת פורים, להגשים חלום לבחורה כבת 30, חולה ועיוורת שלא הייתה מסוגלת להתחתן. היא חלמה ללבוש שמלת כלה ולהרגיש ליום אחד כמו כלה. הבאתי לה שמלה מהמלאי ללא תשלום, ואחר כך קיבלתי משוב נרגש ותמונות מהמשפחה, הם חגגו לה כמו 'חתונה', עם שמלת כלה, תסרוקת ואיפור… היא הייתה מאושרת! לאחר זמן לצערנו היא נפטרה. לפני מספר שבועות התקשרה אליי אחותה, והזכירה לי את הסיפור הזה ששכחתי לחלוטין. 'זכיתי והיום, כשאני בת 37, אני כלה' סיפרה האחות 'ואני רוצה לבחור אצלך שמלה. מאז ששימחת את אחותי ידעתי שבבוא היום בעז"ה – את שמלת הכלה שלי אקח ממך!'"

ועכשיו – לתכל'ס. איך להתכונן למדידות? הטיפים של יפעת:

  • בחרי מלווה נכונה – כזו שתזרום עם הראש שלך, לא תבלבל אותך, תדע להביע את דעתה אם משהו לא ייראה לה ויחד עם זאת לתת לך ביטחון בבחירה הנכונה, הבחירה שלך.  מלווה נכונה יכולה להפוך את התהליך לקל ופשוט, לעומת מישהי לא מתאימה שעלולה להגביר תחושת חוסר ביטחון.
  • בחרי כיוון – כדאי להגיע מוכנה וממוקדת, אחרי מחקר קטן, עם דוגמאות ותמונות של שמלות שאהבת, שיכוונו את המעצבת לטעמך.
  • תני צ'אנס – אפשרי לעצמך לנסות מגוון גזרות כדי להגיע לגזרה המחמיאה לך. אל תפסלי שמלות 'על הקולב', נסי למדוד – אפילו רק כדי לשלול בוודאות את הסגנון. מדדי סגנונות רבים ושונים – בדקי מה גורם לך להיראות במיטבך.
  • חפשי חוויה טובה – התייעצי עם המעצבת. זכרי שכדאי להקשיב לה, יש לה אינטרס שתצאי יפה! בדקי איזה רושם עושה עלייך המעצבת. קשובה? נעימה? מעניקה יחס אישי? בתקופה כה אינטנסיבית ולחוצה, שווה לנסוע רחוק בשביל לקבל שירות מכיל, נעים וזורם.

לנוחותך, תוכלי להוריד כאן את המדריך לבחירת שמלת כלה.

מאמרים באותו נושא